30 oktober 2017

Sminkning utanför boxen - Urban Decay

Mjaa, det här blev ju ite blahajigt... tänkte att jag skulle göra nåt "utanför boxen" idag. I min värld betyder det att ta till en färg som jag normalt inte tycker att jag passar i, eller trivs i. 

Har använt Urban Decays After Dark palett. Den har jag haft länge, men knappt använt. Vet egentligen inte riktigt varför jag köpte den, tror till och med att det var så att jag köpte den osedd. Beställde på nätet utan att ha sett den i verkligheten. Dumma mej. Tycker att den är alldeles för mörk och murrig och inte alls många färger som ger mig wow-känsla. 

Men så för att döva mitt dåliga samvete för ett dåligt inköp, så fick jag för mig att använda denna rostiga färg. Har något sorts rostbrunt lack på naglarna, så det var därifrån inspirationen kom. Bilder på naglarna kommer i nästa inlägg. 

Och som sagt, inte mitt bästa...




Ignorera mitt hårstrå...

Bas för skuggorna: 24Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Laetus från Kat von D´s Shade & Light Palett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Ludwin från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av locket: Supersonic från Urban Decays After Dark palette.
Yttre vrån: liten dutt av Shax från Shade & Light paletten längs fransraden och i yttre vrån.
Dutt i inre vrån: Reflects Red från MAC.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: In Extreme 3D Black Lash Mascara från MAC.






Amore Matte Metalic Lip Cream 09 Pure Mattness från Milani.



Primer: Photo Finish Foundation Primer Radiance från Smashbox.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Gleamtone Powder Dunes At Dusk från MAC.
Blush: Posh från Make Up Store.




Well folks... det är dessutom dags för en hårklippning, champinjonhatten är på plats, mössan är på.... alltså, dags för klippning. På torsdag.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...