23 februari 2017

Vad blir ni inspirerade av?

Jag vet inte vad som hände när jag fotade detta, men de flesta bilder blev totalt suddiga. Men här kommer det som fick duga ändå. 

Ledig dag idag. Har varit ute och stavgångat i över en mil idag. Det sägs ju att stavgång ska vara bra för onda axlar så jag tänkte att jag får försöka. Anyhow så var det färgerna i mina nya träningskläder som blev inspirationen till dagens smink. Jag lyckades ju inte fånga färgerna på bilderna ordentligt, men det är mörkt vinrött, lite bärig ceriseaktig färg och neonorange. Tyckte färgkombon var otroligt läcker, så det fick mig att vilja göra en sminkning i de här färgerna. 






Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: Nr 848  singel skugga från Make Up For Ever.
Mitt på locket: neonorange skugga från Make Up Revolutions Redemption Acid Palette.
Yttre vrån: Super Shock Shadow Porter från Colourpop Cosmetics.
Dutt i inre vrån: rosa skugga från Microshadow Trio Flash Sparkling från Make Up Store.
Eyeliner: försökte först göra en egen eyelinermoja med hjälp av den orangea skuggan och Fix+ från MAC, men den ville inte fästa så jag har kladdat över den med Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up Forever.
Mascara: False Lashes mascara från MAC.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: FitMe Foundation 105 från Maybelline.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: The One Blush Stick Malibu från Make Up For Ever.
Highlight: Illuminator från Kicks.
Blush: Powder Blush Sketch från MAC.



Läppenna: Cranberry från Maybelline.
Läppstift: Aubergine Divine från Yvers Rocher och nr 178 från Nouba

Försökte mig på att göra nåt sorts ombre på läpparna, det blev väl sisådär...




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...