16 november 2016

MAC pigment

I morse letade jag fram pigment jag har från en gammal julkollektion från MAC. Tror den kom ut för två år sedan. Har i princip aldrig använt dem. Fråga mig inte varför, för de är väldigt fina, men kan väl möjligen hänga ihop med att de är i den bruna färgskalan. Är sällan sugen på brunt. Piffade upp det hela med en röd eyeliner.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Paintpot Painterly från MAC
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: pigment Pretty It Up från MAC.
Yttre vrån: pigment Deep Brown samt en dutt Carbon från MAC.
Inre vrån: pigment Lithe från MAC.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybellie.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: 10HR Wear Perfection Foundation 22 Clair Light Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Highlight: Illuminator från Kicks.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Blush: le Blush Candy Cane Pink från Loreal.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Color Riche 362 Cappuccino Crystal från Loreal.




Annars så har jag äntligen en ledig dag i morgon. Har haft tre låååånga arbetsdagar med svintidiga morgnar. Ska bli så skönt med en sovmorgon.

Sminka lungt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...