28 november 2016

Black Macadam - Lancome

Så här kommer fredagens smink, stillsam gråsvart med lite glitter. Glittret är av okänt budgetmärke, tror jag köpt det för en tia eller nåt. Syns ju inte på bilden men glittrar otroligt fin, väldigt finkornigt.

Annars så slutade jag förhållandevis tidigt i fredag, halvfem. Såå skönt! Visste inte hur fort jag skulle komma hem, där gubben och ungar väntade. Tacomys med familjen. Nu är jag ingen fan av tacos, men ungarna blir ju lyckliga, så man får väl offra sig ibland.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Smooth Canvas från BH Cosmetics.
Under brynet: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Cashmere Coat från Sephora.
Över hela rörliga delen av locket: Black Macadam från Lancome, med glitter av okänt märke ovanpå.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: Big & Curvy Mascara från The Body Shop.



Drogad blick... ;-)


Primer: Mattifying Primer från Kicks.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Illuminator från Kicks.
Blush: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.




Läppenna: Cranberry från Isadora.
Läppstift: Couleurs Nature Aubergine Divine från Yves Rocher.

Båda dessa produkter har utgått.




I skrivandes stund, har jag ju faktiskt haft en ledig måndag. Har mest suttit i bilen hela dan. Åkte iväg till mina gamla hemtrakter på Ekerö, för att träffa världens bästa frisör, Annica, och klippa mig. Såå skönt!

1 kommentar:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...