23 oktober 2016

Smokissime

Okej, så jag tog min yngsta dotters kamera... klarar inte riktigt av att hantera den, och jag fattar ju inte vad jag läser när jag försöker läsa manualen. Kan absolut ingenting om fotografering. Har hittat nån sorts makroinställning för att kunna fota nära men bilderna blir väldigt gula. Den är svårare att fota med, långsam och seg och står och tänker länge mellan varje bild om ni förstår vad jag menar. Inte riktigt vad jag har tid med på morgnarna.

Konstigt är det eftersom min kamera som gick sönder är 14 år gammal och jag har fotat typ en triljon foton med den, så även om dotterns kamera inte är så avancerad borde den vara bättre bara för att den är nyare... eller?

Hur som helst, det som blev av första försöket till fotografering med hennes kamera är detta, hälften av bilderna fick jag deleta... från förra veckan på min lediga dag. Skulle till dotterns skola på utvecklingssamtal, så jag gjorde en snabb sotning. Har använt en skugga från Loreal, Smokissime som är en skugga i pennaform, som en skumgummiaplikator i toppen som fiskar upp skuggan som i finns inne i pennan. Har använt denna en gång förut. Det creasade nåt fruktansvärt. Blev så besviken att den har legat hur länge som helst efter det. Säkert mer än ett år. Nu fick jag för mig att testa igen. Samma sak hände igen... fullständig crease katastrof. Så för jäklig ut när jag kom hem...



Superliner Smokissime 101 Taupe Smoke från Loreal.




Har inte hållit reda på vilka mer prylar jag använt i den här sminkningen. men det spelar ingen roll. Det här var ett försök att få till lite bilder med en för mig okänd kamera, jag får fortsätta öva.






Ha det gott så länge!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...