30 oktober 2016

Bad sminkday

Mitt fredagssmink kommer här, faktiskt mer missnöjd än på länge. Blev totalt crap, om ni frågar mig. Har använt ett "glitterglue" för att fästa glittret mitt på ögonlocket. Det gjorde att skuggorna som ligger bredvid inte gick att sudda ut ordentligt. De har liksom fastnat i skarven mellan glitterlimmet och vanliga primern, skarpa kanter och fläckigt och flammigt och gick inte att blenda ordentligt. Har aldrig använt det där "glitterglu:et" förut, så jag får väl öva mig lite mera tänker jag. Så länge fick det duga.



Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Glitter Glue från Too Faced.
Under brynbenet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över rörliga delen av locket: glitter Virgio från Make Up Store.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin samt även liten dutt Carbon från MAC.
Dutt i inre vrån: Spicegold 119 från Nouba.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plus Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow pencil nr 81 från Nouba.



Primer:  Too Faced Hangover Face Primer.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Blush: Sin från Nars.
Highlight: Vivid Baked Highlighter Pink Lights från Make Up Revolution.


Läppenna: Heroine från MAC.
Läppstift: okänt märke, inget namn.




De va min inte så lyckade fredagssminkning. Läppstiftet är ett billigt 20 kr läppstift som jag inte kommer ihåg var jag skaffat. Men det är en av mina favoriter när det kommer till färg. Hållbarheten är absolut okej, det är glansigt och krämigt, och sitter otroligt bra. Ett bevis på att dyrt är inta alltid bäst.

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...