22 september 2016

Manny Mua - Make Up Geek

Det var ju ett bra tag sedan jag skaffade paletten som Manny Mua gjorde i samarbete med Make Up Geek. Totalt hype-ad palett i sminkvärlden. Många nude-iga färger i paletten men även två som är mina favoriter. Dvs inte de som är nude-iga. En väldigt röd skugga, som jag inte använt här. Men även en duocrom skugga. Rödbrun bas med turkost skimmer. Det är den som sitter mitt på locket i den här sminkningen. Sååå jäkla läcker! Tycker dock att jag har svårt att få till det när jag använde den. Får liksom inte ihop skuggorna ordentligt, blir gärna lite kladd. Mish mash... nåja...




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Sora från Make Up Geeks Manny Mua: palett.
Inre och yttre vrån: Aphrodite från samma palett.
Mitt på locket: Inomnia från samma palett.
Dutt i inre vrån: Artemis från samma palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Studio Secrets Professional smoothing resurfacing primer från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: Blushon Bubble nr 47 från Nouba.





Läppenna: 27 Zinfandel från IsaDora.
Läppstift: Havanna från Make Up Store.




Detta var mitt smink från igår. Just nu sitter jag här sent, dottern lägger beslag på datorn på kvällarna så jag kommer inte åt den. Hon sitter och pluggar teori på datorn inför körkortsuppkörning om några dagar, så datorn är upptagen mest för jämnan. Har en ledig dag i morgon, så jag får sovmorgon. Ska bli såå himla skönt. Köriga dagar på jobbet...

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...