22 september 2016

Höstig sminkning

En lite mer höstig sminkning. Och en, i min värld, inte så knallig. Har också provat en eyeliner som  jag haft liggandes i säkert ett par år i min låda, men aldrig kommit mig för att använda. Den är lite ljus kopparaktig i färgen och syns inte så mycket och eftersom jag ofta använder ganska mörka skuggor så syns den ju inte. Men idag blev det hyggligt okej. Det är en limitied eyeliner som jag skaffade i Loreals concept store i Täby Centrum när den fortfarande fanns, den är ju nedlagd nu tyvärr.





Bas för skuggorna: Eyelid primer från E.l.f Cosmetics.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog samt Kakaw från Make Up Store.
Inre vrån: Pink Sea från Make Up Revolutions Mermaids Forever palett.
Yttre vrån: Permanent Kaki från Loreal.
Dutt i inre vrån: Seashell från Mermaids paletten.
Eyeliner: Super Liner Ultra Precision Bronze från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Express Volume Mascara från Maybelline.
Bryn: Eyebrow pencil nr 81 från Nouba.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: bareMinerals Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Natural 07.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Arctic Sun Highlighter Warm Natural Glow från Lumene.
Blush: Posh från Make Up Store



Läppstift: 276 från Nouba.





Annars så har jag haft en ledig dag idag, inget smink blir det då. Har mest fixat och donat här hemma, varit ute och kutat en runda och bara tagit det lugnt. Det här är alltså sminket från igår.

I morgon är det äntligen fredag, Det betyder GLITTER!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...