28 augusti 2016

Rum Raisin - IsaDora

Lite glitter igår... jobbarlördag. Slog till på en rejäl turkos smocka. Ni har sett det förut. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitter primer från Sephora
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Single Eyeshadow Worn Ballerina från Kicks. 
Mitt på locket: Glittering Eye Duo 02 Blue inkl. glitterprimer från Sephora.
Inre vrån: m/s Cool By The Pool från Make Up Store.
Yttre vrån: Colourdrenched Pigment No Taboos från MAC.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing Cool Glow.
Blush: Sin från Nars.




Läppenna: 68 Rum Raisin från IsaDora.
Läppstift: Lip Desire Sculpting lipstick 68 Rum Raisin från IsaDora.

Detta är läppgunk från IsaDoras höstkollektion, föll pladask för färgen. Glider på som smör, både pennan och stiftet, sitter bra och är mjukt och behagligt på läpparna. Riktigt bra. 




Hur som så har jag varit ledig idag söndag, drog till gubben igår efter jobbet. Mysigt, får maten serverad. lite vin, bastubad och allmänt slappt och skönt. Så trist att tiden alltid är för kort. Innan jag for hem idag så kontaktade jag en gammal barndomskompis  som bor i närheten, vi träffades en stund och fikade lite innan jag drog hemmåt. Såå roligt att träffan någon från "det förflutna", mycket att prata om och sitta och minnas. Ska försöka upprätthålla kontakten nu när vi äntligen tagit upp tråden igen.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...