30 augusti 2016

Glitter Rock - Urban Decay

Blev lite nöjd med den här sminkningen faktiskt... inte ofta jag säger det. Men det kändes som jag fick till det, blendningen blev bra och den känns så där "dimmig" som jag gillar, om ni fattar vad jag menar med det.. lite diffus liksom.

Salig blandning av olika märken på skuggorna, men den som spelar huvudrollen är Urban Decays Glitter Rock. Sååå läcker, glittrar som attan (eller skimrar kanske...) men det syns ju inte på bilden tyvärr.   





Bas för skuggorna:  Color Riche Fixing & Unifying Eyeshadow Primer från Loreal samt på rörliga delen av locket Molten Eye Pen Pennine Way från H&M.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: Urban Decay Eyeshadow Glitter Rock.
Yttre vrån: Sketch från MAC samt även en liten dutt Carbon också från MAC.
Dutt i inre vrån: Pearl från Taylor Made Minerals.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black Gloss från Maybelline.
Mascara: Mega Plush Volume Express Mascara från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing 20 Cool Glow.
Blush: Luxury från Make Up Store.




Läppstiftet fotade jag inte, ser ut som jag dött och håller på att kallna... alldeles för grå färgen. Jag bytte ut det senare när jag kommit till jobbet.

I morgon börjar jag inte förrän klockan ett, alltså myyycket tid på mig att stå framför spegeln :-)

Sminka lugnt

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...