23 juli 2016

Halo - Make Up Geek

Jaha, så sitter man här då... sista helgen, sen är semestern slut. Gubben har åkt hem till sig, två av döttrarna är hos pappan och den tredje är ute och röjer. Plötsligt blev det ensamt och tomt här, har haft fullt röj i fyra veckor. saknar dem allihopa. 

Nåja, verkligheten gör sig ju påmind till slut, så är det bara. Jag roade mig med att göra en sminkning tidigare ikväll. Har ju i princip gått osminkad i fyra veckor, tror jag har sminkat mig tre gånger, möjligen fyra på hela semestern och hälften av det har jag inte fångat på bild. Men nu så, ensam hemma kan man ju stå där och pilla utan att det gör nåt. Så jag sminkade mig, fotade och sekunden efter åkte allt av, hoppade i duschen. Klibbig och svettig... vi har nog haft den varmaste dan hittills den här sommaren idag, närmare 30 grader i skuggan. Jag blir helt handlingsförlamad när det är för varmt, orkar ingenting.




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Cream Colour Base Sock-It Xiqu.
Highlight: Coconut Shade från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: 332 Fuchsia från Viva la Diva.
Över rörliga delen av locket: Sparkler Halo från Make Up Geek. Det är synd att jag inte lyckas fota så att ni ser glittret i det här pigmentet, sååå otroligt fint. Har fyra stycken Sparklers från Make Up Geek, men inte använt dem så mycket. Men, de är otroligt fina, glittriga och fäster superbra. Lite flygiga i burken, vill gärna hamna lite överallt. Men som sagt, väldigt fina. Bilderna gör den inte rättvisa.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin.
Eyeliner: Super Liner Duo Precision Extra Black från Loreal samt Gel Eyeliner från IsaDora, inget namn. men turkos i färgen.
Under ögat: penna Blue Lagoon från Make Up Store med turkos skugga nr 10 från Pierre Reneé.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfectin Cream 01 Light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Noubas Earth Powder nr 51.
Highlight: Shimmering Facial  Whip Spotlight från E.l.f.
Rouge: Ultra Blush Palette All About Pink från Make Up Revolution.




Läppenna: Automatic Lip Liner 32 Rouge Foncé från Yves Rocher.
Läppstift: Rebel från MAC.
Highlight mitt på läppen: Lip Glisser Perl från Kryolan.




Ni får ursäkta semesterfrisyren ;-)... har inte gjort nåt åt håret heller på fyra veckor.

Hade tänkt mig en sminkning i morgon med... om det går som jag vill.

Natti natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...