29 juli 2016

Gul Grön Orange

En lååång dag tog slut, till slut. Har jobbat från kvart i i åtta till kvart över sju, ingen rast utöver lunchen, personalbrist och mååånga kunder. Jag kommer att somna ovaggad. Min dotter ska åka utomlands i morgon så vi har suttit här och haft lite extra "fredagsmys" i förskott, eftersom hon är borta en vecka. Jag börjar sent i morgon så jag får lite sovmorgon.

Hur som helst, så har jag orange/gul/gröna naglar så jag har provat att matcha dem... som vanligt. Bilder på naglar kommer endera dagen.

Gjorde även en tvåfärgad eyeliner. Ljusare grön mot inre vrån och mörkare utåt. Vet inte om jag kan kalla den för ombre, för det suger jag på, men jag gjorde ändå nåt sorts försök. Tyvärr håller båda dessa eyeliners på att bli lite torra i burkarna.




Bas för skuggorna: Jumbo Eye Pencil Milk från NYX.
Under  brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Inre vrån: c/s Gravity från Make Up Store.
Mitt på locket: grön skugga från Coastal Scents 88 Ultra Shimmer Eye Shadow Palette.
Yttre vrån: m/s Orange Peel från Make Up Store.
Eyeliner: mot inre vrån Fluidline Sassy Moss, yttre vrån Fluidline Black Ivy båda från MAC.
Kajal: Gel Line Black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Mineralize Skinfinish Warm Rose från MAC.
Rouge: Powder Blush Full Of Joy från MAC.



Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Color Riche 132  Magnolia Irréverent från Loral.




Tja, de va de hele. Nu ska jag väl till slut krypa till kojs. Sov gott alla!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...