22 maj 2016

Sephora

Lite mera stillsam sminkning idag. Men, det är ju lördag så åtminstone lite glitter på eyelinern. Började sent idag, inte förrän tolv, men jag höll på och fixade och donade här hemma så att jag höll på bli sen till jobbet ändå. Lite skuggor från Sephora blev det. Har en liten palett därifrån med fyra skuggor och fyra så kallade topcoats. Ett skimmer i olika färger som man ska kunna lägga ovanpå skuggan för att få den lite mer skimrig/glittrig. Jag har ännu inte lyckats lista ut hur man gör för att få den att fästa. Har försökt flera gånger men det går inte. Därför blir det inte av att jag använder paletten. Det är synd. för det är välidgt fina färger i den. Lite mera dämpande ljungfärger. 

Nåja, så är blev det idag.



Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre och yttre vrån: skuggor från en Sephorapalett jag har, den heter inget... eller, "Powdery eyeshadows and sparkling topcoats palette". Inga namn på själv skuggorna.
Dutt i inre vrån: rosa skugga från Microshadow Trio Sparkling Trio från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt glitterliner Diamond från Make Up Store.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Pore Refining Primer från Kicks.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Gleamtones Powder Dunes At Dusk från MAC.
Rouge: Blushon Bubble nr 52 från Nouba.



Läppstift: Freidas Nude från Loreal (utgången färg).




Natti natti!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...