22 maj 2016

Lila jobbarsöndag

Jag har stora problem varje morgon med vilka färger jag ska använda (för mycket att välja på kanske?), så även om jag är lite nördig på att jag ska matcha naglarna och de idag råkar på vara lila, så är det ju inte så att jag snabbt bestämmer mig för en lila sminkning. Då uppstår problemet med vilken lila skugga jag ska ta, för det är ju långt ifrån så att jag bara har en. Och, ska jag matcha med en annan lila, eller en helt avvikande färg.... Rara bekymmer ;-)




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Brynbenet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Matte Eyeshadow Petal Pusher från Make Up Geek
Inre vrån: duochrome eyeshadow Blacklight från Make Up Geek,
Mitt på locket: m/s Elf från Make Up Store.
Yttre vrån: Matte Eyeshadow Motown från Make Up Geek.
Under ögat: penna Aqua Matic I-90 från Make Up For Ever med Motown ovanpå. Även glitter Virgio från Make Up Store.
Dutt i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Microshadow Trio Flash Sparkling från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Nutri Lift Gold 130 Warm Ivory från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bombshell Bronze Diva från BH Cosmetics.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Rouge: Mineralize Blush Gentle från MAC.



Läppstiftet är samma som jag använde igår (inlägget innan), min favvo när jag har bråttom och inte har tid att fundera över vilket jag annars skall ta. Freidas Nude från Loreal. 



Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...