21 april 2016

Lila med BH Cosmetics

Ledig dag idag. men jag fick upp och studsa tidigt i morse ändå. Hade ju en klipptid hos min gamla frissa på Ekerö. tolv mil att köra enkel resa. Hål i hela huvudet kanske... men jag var så missnöjd dit jag gick förra gången jag klippte mig, så nu ville jag tillbaka till henne så hon fick rätta till mig i håret. Så jag körde gladeligen 24 mil fram och tillbaka... kul att träffas var det. Hon har klippt mig i sååå många år och jag har alltid varit nöjd. 

Hur som helst så slog jag till på ett par rejält lila blåklockor innan jag for iväg.




Primer: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion samt penna Eyecolor To Go Alpine Aster (lila) från H&M.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av locket: lila skugga från BH Cosmetics Wild at Heart palett.
Duttat på mitt på locket: pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Dutt i inre vrån: rosa skugga från E.l.fs Eye Transformer palett.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.




Primer: Pore Refining Primer från Kicks.
Bas: Sheer Glow Foundation Mont Blanc från Nars.
Puder: Translucent Loose Powder från Kicks.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight samt rouge: från Make Up Revolutions Sugar & Spice palett.




Läppglans: Cremesheen glass Petite Indulgence


Så... excuse my hairdo... blötte håret och bara drog det bakåt och lät det torka, sen for jag till frissan. Nyklippta foton blir det i morgonkväll.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...