23 april 2016

Glittersmink och nya glajjor

Sent inlägg från mig, ska skynda mig i säng. Har haft stängning på jobbet ikväll så jag kom hem sent. Inte mycket till lördagkväll precis. Lite glitter i sminket idag igen, lördag och allt. Idag i form av en glittrig eyeliner. 




Primer: Eyefix från Face samt Eyeshadow Base från NYX.
Highlight, längs brynbenet, samt i inre vrån: skuggor från BH Cosmetics Popart Color Palett.
Mitt på locket: Needed to från Make Up Revolutions Color Chaos Palett.
Yttre vrån samt under ögat: Firmament från H&M.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC, ovanpå det Heavy Metal glitterliner Spandex från Urban Decay samt glitterliner Diamond från Make Up Store.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Pore Refining Primer från Kicks.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Translucent Loose Powder från Kicks
Bronser: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Rouge: från Make Up Revolutions All About Pink palett.



Läppenna: Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: 414 från Nouba.



Och jag har ju skaffat ett par nya glasögon sen en vecka tillbaka, min syn hade ändrat sig och jag tyckte inte att jag såg ordentligt, så det var bara till att fixa nya. Faktiskt så har jag tre par nya. Ett par är terminalglasögon, de andra två vanliga progressiva. Nåja detta är första paret. En solbåge som jag satte vanligt glas i. Stora och rekorderliga ;-) Gillar dom skarpt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...