25 april 2016

Blåklockor och gråtdag

Ingen bra sminkdag idag. Har haft en sån där "gråtdag" idag. Jaa, jag har inte varit ledsen eller nåt sånt, men vissa dagar sätter tårarna igång att rinna helt utan anledning. Ofta bara på ett öga och i yttre vrån, det vätskar sig. svider och rinner. Idag var det i båda ögonen som rann. Såå irriterande! När jag kom till jobbet hade jag stora luckor i yttre vrårna där jag gråtit bort sminket. 

Men, jag har varit med förr... så jag hade slitit med mig en ögonpenna i sista stund, som jag kunde "reparera" luckorna med när jag kom till jobbet. Och så småningom så slutar det vara irriterat. Kan aldrig fatta vad det beror på, för det händer bara ibland. Kan gå månader emellan, och ibland flera gånger på en vecka. 

Oh well, blått blev det idag. 




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån samt mitt på locket: blå skuggor från BH Cosmetics Wild & Free palett.
Yttre vrån: Firmament från H&M.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Better Than Sex Mascara från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Pore Refining Primer från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Translucent Loose Powder från Kicks. Köpte det här pudret häromdagen, har använt det kanske i fyra fem dagar. KÖP INTE det här pudret.. fullständigt värdelöst. För det första så är känslan när man applicerar det att man blir blöt. Sen är det så vitt, trots att det står att det ska vara "translucent", ser ut som man pudrat sig med mjöl, och det blir dessutom flammigt och porerna syns, man blir prickig. Man ser på bilderna att jag ser "mjölig" ut.
Bronser: 02 Bronze Shade: Warm Glow från The Body Shop.
Highlight: från Sleeks Highlighting Palette Soltice.
Rouge: Powder Blush Tea Rose 08 från Milani.




Läppstift: 158 från Nouba.
Läppglans: Cyklamen från Face.




Ja men, ni ser ju.... jag är alldeles vit i ansiktet och flammig. Det är det där pudret som gör det. Det kommer att hamna i sopen...

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...