25 mars 2016

Påsksminkning nr 1

Igår var det skärtorsdag... påsken har börjat. Jag är ju som sagt inte ledig alls på hela helgen, jag tänkte att jag skulle vara lite påskig i mina sminkningar, får man inte fira påsk hemma får man göra det med sminket på jobbet. Så här kommer en rejäl färgbomb från igår.




Bas för skuggorna: NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Highlight: Creme Brulee från Wet n Wild.
Längs brynbenet ovan globlinjen: ljusgrön skugga från Pop Art Color Paletten från BH Cosmetics.
Mitt på locket: Gul skugga från samma palett som ovan plus gult glitter Starburst också från BH Cosmetics.
Inre och yttre vrån: m/s Ink från Make Up Store.
Under ögat: penna Go Wild från Make Up Store lila skugga från samma palett från ovan.
Dutt i inre vrån: vit skugga från samma palett som ovan.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal samt Fluidline Sassy Moss från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Nude Magique Cushion Foundation 03 från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser och highlight: Make Up Revolutions Sugar & Spice palett.



Läppenna: Heroine från MAC.
Läppstift: Heroine från MAC.




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...