19 februari 2016

Franskatastrof

Hade detta sparat i datorn sedan tidigare, har inte publicerat nåt, förutom naglar, på flera dagar. Har varit ledig och sen blev jag ju rasslig så jag har varit hemma från jobbet ett par dagar. Har inte orkat sminka mig alls. Detta blev ju sisådär.. färgerna okej, men fransarna nääe. Läs om denna katastrof längre ner.




Bas för skuggorna: NYX Jumbo Eye Pencil 604 Milk.
Kommer inte kunna beskriva den röra av skuggor jag har överallt, men det jag använt är;
Forever, Urchin, Land från Make Up Revolutions Mermaids Forever palett samt Jilted och Fringe från Urban Decay Electric palett. I inre vrån sitter pigment Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: har mixat MAC Fix+ med pigment Carnivale från Taylor Made Minerals.
Lösfransar: tja är kommer mitt stora problem, jag använder aaaldrig lösfransar, inte ens en gång om året. Dels för att jag har inte tid att stå och pilla med det på morgnarna, och jag bär ju alltid glasögon. Fransarna tar i glasögonen, vilket är otroligt irriterande. Annars så skulle jag så klart använda det oftare. Detta gör ju att jag suger på att sätta dit fransarna. när jag väl kommer på att jag ska. Om man tittar noga på bilderna ovan så ser man att jag missat att sätta dem precis i min egen franslinje, de sitter strax ovanför... dahhh. Inte ser jag vad jag gör heller... halvblind som man är nu förtiden. Så jag såg inte detta förrän jag kollade på bilderna, då var det för sent att korrigera. Detta är ett par gamla fransar från H&M, använda förut, stela och svåra att få dit... eller jag är för oerfaren, inte vet jag. Skit blev det i allafall.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: the Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mineral Infused Face primer från E.l.f.
Bas: Studio Foundation Beige från Make Up Store.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Mineralize Blush Just A Wisp från MAC.
Rouge: från Make Up Revolutions All About Pink palett.




Läppenna: Firebird från Urban Decays Gwen Stefani collection.
Läppstift: Firebird från samma som ovan.
Highlight mitt på läppen: Lip glisser Perl från Kryolan.





Ser ju hyfsat okej ut på håll... ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

WOW me like.Såå nice med lösa frallor,du är mycket duktig och fin,gillar kombon.kramis Jennie

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...