02 januari 2016

Nyårsglitter

Gott nytt år på er alla! Jag har bara tagit det lugnt och låg mer eller mindre och halvsov på soffan halva kvällen på nyårsafton, var så trött att jag knappt kunde hålla mig vaken. Vi gick iallafall ut, och upp på en bergknalle på tolvslaget för att kolla in alla fyrverkerierna. Jag skyller tröttheten på jobbet dagen innan. Kommer inte ihåg när vi sist hade en så körig dag som dagen innan nyårsafton. Vi har alltid mycket och stressigt, men då tog det nog priset tror jag. Fullständigt slut var jag när jag äntligen fick åka från jobbet. 

Hur som helst, så fick min nyårsaktiga sminkning bli dagen innan, på jobbet. Den himmelsblå skugga jag använt mitt på locket var mycket mer tydligt himmelsblå först, men sen satta jag på glittret och det täcker så pass bra, så det ser nästan lite gråblått ut. Det himmelsblå försvann... men det spelar ingen roll. jag glittrade ordentligt och det var väl det som var målet. 




 Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet: m/s Beaver från Make Up Store.
Inre vrån: mellanblå skugga från MAC palett Bleuluxe.
Yttre vrån: Mörkare blå skugga från samma palett.
Dutt i inre vrån: silvrig/vit skugga från samma palett.
Mitt på locket: glitter 08. Holographic från Sephora.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Universal Brow Freeze från Sephora samt Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Wonder Powder Sinai från Make Up Store.
Rouge: Sin från Nars.




Läppenna: Passionate Glory från Make Up Store.
Läppstift: Colorsensational 338 Midnight Plum från Maybelline.




Mitt smink på nyårsafton kom aldrig med på bild, och det blev nåt fantasilöst lila, som jag ändå inte var nöjd med. Var egentligen inte sugen på att sminka mig alls den dagen, och det var ju bara gubben och jag, så jag vet inte varför jag ens brydde mig. när jag ändå var så trött som jag var... Men ibland så gör man ju saker fast man inte har lust...

Jag är ledig i morgon med, är här hemma med barnen, så jag vet inte om det blir nåt smink i morgon heller, den som lever får se...

Natti natti!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...