27 januari 2016

Försovningssmink...

Well folks... jag tror inte ni kan fatta, med vilken fart jag flög ur sängen i morse, när min dotter kommer in och undrar om jag inte ska kliva upp snart...?? Kollar på klockan. 07.40. Jag börjar 08.15.  Oooooiiiiiihh! Jag har försovit mig med över TVÅ (!!) timmar! Jag har ju 45 min bilresa till jobbet. Jag tror jag aaaldrig varit så snabb. Kom en timme försent men då hade jag ändå gjort allt jag normalt brukar göra på morgonen samt kört mina 45 min, trots att jag försov mig med mer än två timmar. Det gick med raketfart. Jag vägrar kompromissa... sminket ska på, frukosten ätas (fast halva frukosten åt jag i bilen på väg till jobbet), håret skall fixas. Duschen gick så snabbt att jag knappt han bli blöt. Och sminket gick extremt fort och blev väääldigt enkelt.

Det första dom sa på jobbet när jag kom insusande var; "vi som trodde vi skulle få se dig osminkad idag".

Nope, tji fick ni... det läre dröja innan ni får se det ;-)

Så här kommer min enkla supersnabba försovningssminkning.



Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Rörliga delen av locket: Nombra Eyeshadow 405 från Nouba.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.



Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Mineralize Skinfinish Lightscapade från MAC.
Rouge: Blush Cherry Blossom från Make Up Store.




Läppglans:  20 Delicasy från Sephora (utgången färg).




Men trots två timmar längre "sovmorgon" så sitter jag nu är som ett vrak, efter en otroligt stressad dag, men mååånga kunder, för lite personal. Blir inga problem att somna ikväll.

Ha de. ha de!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...