17 december 2015

Emerald i repris

Jaha, hörrni... med risk för att vara tråkig så kommer här en sminkning som är nästan identisk med den jag lade upp här häromdagen. Egentligen så är det inte samma alls, bortsett från det gröna glittret (som ju inte glittrar alls på bild) mitt på locket. Men tjaa, det ser ju nästan på pricken ut...

Hur som helst, lite repris då alltså...





Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt glitterprimer från Sephora.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs brynbenet: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: Emerald Green Glitter Powder från Coastal Scents.
Yttre vrån: 610 Dark Green från Viva la Diva.
Under ögat: Dark Green samt inre vrån penna Twist Up Metallic Eye Pen 44 Golden Kahki från IsaDora, ovanpå pennan duttat lite av den vänstraste skuggan från IsaDoras Golden Eye palett.
Eyeliner: Fluidline Looking Good från MAC.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: HD High Definition Elixir från Make Up For Ever.
Bas: Nude Sensation Fluid Foundation 10 Nude Porcelain från IsaDora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Arctic Sun Highlighter Warm Natural Glow frn Lumene.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.




Jag hade visst råkat få en vattendroppe på kameralinsen... liten blurrig blobb på kanten av min överläpp ;-)

Läppenna: Waterproof Lipliner Rouge från BH Cosmetics.
Läppstift: Laetitias Pure Red från Loreal.



Well folk, de va de hele...   I morgon ska jag ut och äta julbord med jobbet, funderar på en glittrig sotning kanske... vi får se vad det blir.

Natti!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...