20 november 2015

Äntligen fredag!

Lååång jobbarfredag är till ända... Har glittrat som vanligt på  när det är fredag. Har fått otroligt många komplimanger för sminket idag. Det är alltid roligt! Många som skulle vilja ta i lite mer med sminket, men de vågar inte. Det är lite synd, för iallafall jag möter aldrig nåt annat än positiva kommentarer.

Hur som helst så blev det en knallig sminkning i morse, med mycket glitter. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt NYX Jumbo Eye Pencil Milk.
Highliht: Fine China från H&M.
Längs globlinjen: rosaaktig skugga från Loreals La Palette Nude Rosé.
Inre vrån: NYX Ultra Pearl Mania Yellow Pearl med gult glitter 280 från Black Onyx ovanpå.
Mitt på locket: Mineral Eyeshadow Powder G04 (grön) från IMYS med grönt glitter Keylime Pie från Medusas Make Up ovanpå.
Yttre vrån: Sharon från Lars Wallin.
Dutt i inre vrån: guldig skugga från E.l.fs Eyes Transformer Palett.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.





Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Studio Fix Fluid Foundation NC15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Highlight Powder från H&M.
Rouge: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.




Läppenna: Waterproof  Lip Liner Brazen från BH Cosmetics.
Läppstift: Senorita från Make Up Store.





Annars så frodas och växer min förkylning. Efter att ha varit allmänt hängit och täppt i näsan i flera dar, så försvann mina smaklökar idag... det innebär att mina bihålor håller på att svälla igen fullständigt. Nässpray hjälper inte längre. Har ofta haft problem med bihåleinflammationer tidigare i livet, jag hoppas inte det kommer nu igen, det är ju vidrigt.  Den som lever får se...

Så länge, får ni ha det gott!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...