21 oktober 2015

Eat Sleep MakeUp Repeat - Grönt

När det nu är Grön Onsdag hos Karin, så kan jag lika gärna slå till på en grön sminkning också. En illandes, illgrön toksminkning. Så detta är vad jag har haft idag. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Nyx Jumbo Eyepencil 604 Milk.
Highlight: Creme Bruhlee från Wet n Wild.
Samtliga övriga skuggor från: Make Up Revolutions "Eat Sleep Makeup Repeat"-paletten, Needle On, Eat Everything, Hot Track, Re-Mix och Rave Off.
Eyeliner samt kajal: Gel Liner Black från Maybelline
Mascara: Blueberry Volume Mascara från Lumene.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secrets Proffesional Smoothing Surfacing Primer från Loreal.
Bas: 10HR Wear Perfection Mascara Clair Light 22 från Sephora.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Arctic Sun Highlighter Warm Natural glow från Lumene.
Rouge: Blushon Bubble nr 51 från Nouba.



Läppenna: Pink Crystal från Make Up Store.
Läppstift: Flat Out Fabolous från MAC.
Jag gillar matta läppstift väldigt mycket, de sitter bra och jag gillar den matta looken. Men detta... hm, jag vet inte. Det är matt, snyggt och sitter som berget. Men det är otroligt, otroligt torrt, värre än andra matta lack, och lägger du på ett nytt lager, flagar det i torra lager och smular sig på munnen. 
Så jag vet inte...




De va de hele!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...