18 juli 2015

Nedräkning

En dag kvar till semestern. Jag har en tiotimmars arbetsdag framför mig i morgon, men sen.... sen är det fyra veckor av bara lata dagar! I morse däremot hade jag extrema problem att ta mig ur sängen. Hade svårt att somna igårkväll, efter min känsloresa (läs: blev förbannad...) när jag insåg att jag inte hade någon dörrnyckel hem, så jag vred och vände och kunde inte somna, vaknade sen vid halvfem och kunde inte somna om. Sååå trött jag har varit idag... Kändes väldigt på vippen att jag orkade sminka mig i morse. Men att gå osminkad till jobbet är ju inte ett alternativ för mig, så jag kammade väl ihop mig och gjorde en sminkning till slut. På nåt vis så är den där stunden framför spegeln min stund av avkoppling och inte fundera på så mycket mer än sminket. Lite kaffe har jag under tiden bredvid mig, sen piggar man på sig lite ändå. 

Lite glitter fick det bli, det är ju ändå lördag...




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.

Längs brynbenet: m/s Sophsiticated från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: Glittering Eye Duo 01 Aqua från Sephora.
Yttre vrån och under ögat: Envy från Sleeks Bad Girl palett.
Dutt i inre vrån: grön skugga från E.l.f Eye Transformer.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
Mascara: Almea Xlash mascara.
Bryn: Universal Brow Freeze samt Mix & Match Eyebrow Color 1. Dark från Viva la Diva.




Primer: Studio Secrets Professional Smoothing Resurfacing Primer från Loreal.
Bas: Studio Fix Fluid NC 15 från MAC.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Highlighter Powder från H&M.
Rouge: 06 Pink Blossom från IsaDora.



Läppstift: Freidas Nude från Loreal.

Jaha, så ska jag nu orka med ytterligare en mastodontdag i morgon så får jag väl dyka i säng då. Sen så kan det bli ganska glest med inlägg från mig de närmsta fyra veckorna, semestern brukar vara ganska sminkfri. Men nåt litet inlägg kan hända att det dyker upp här.

Annars så får ni ha det så gott. Återkommer när det är dags att återgå till det normala igen!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...