10 april 2015

Vårsminkning

Jag pratade igår om att min sminkning var lite vintrig... det är ju ändå vår. Så idag när jag haft en ledig dag tänkte jag att nu ska jag ta fram lite färgglatt, vårigt. Okej, så jag tog i för allt vad jag hade. Inget jag skulle gå till jobbet i, men kul när man bara sitter hemma och kladdar. Tog fram alla ljusa glada färger jag kunde hitta.

Skuggfärgerna kommer från paletter som ingick i min "skolväska" när jag gick min sminkutbildning. Alltså från Färg (Makeupstudion). Min tid under utbildningen är de 10 bästa veckorna jag någonsin haft och doften från skuggorna flyttade mig 7 år tillbaka i tiden. Jaa så länge sedan är det jag gick min utbildning.




Bas för skuggorna: High Tech Lighter platina från Make Up Store.
Highlight: Tusensköna från Färg.
Inre vrån: Lime från Färg.
Mitt på locket: Mandarin från Färg.
I globlinjen: Vinteräpple från Färg.
Dutt i inre vrån: c/s Frosted Shine från Make Up Store.
Under ögat: m/s Kakaw från Make Up Store.
Eyeliner: Long Lasting Eyeliner 14 fancy violet från Sephora samt i underkant av vingen Fluidline Sassy Moss från MAC.
Kajal: Gel linder black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.
Bryn: Super Liner Brow Artist 03 Brunette från Loreal.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Youthful Glow Foundation Beige 000 från Yves Rocher.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonderpowder Sahara från Make Up Store.
Rouge: Stay Real Blush Fever Pink från Nivea.



I efterhand borde jag valt en annan färg på läpparna till denna sminkning, kanske lite mer åt rött, men ja ja, orkade inte byta.

Läppenna: Cosmo från Make Up Store.
Läppstift: Color Riche 132 Magnolia Irreverent från Loreal.



Jaha hörrni, det var it... kanske inte min bästa sminking, men kul ändå. försöker frammana våren här... 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...