22 maj 2014

Contrast Ink

Hade en fullständig rivstart i morse. Kom en par minuter för sent till butiken, det var fullt med folk redan då, när vi öppnade. Fick kasta in väskan i personalrummet och slänga mig ut i butiken på direkten, inget kaffe, inget toabesök, hann inte ens få på mig jobbvästen och namnskylten. Kort om personal, bara jag och en tjej till där. Det lugnade inte ner sig förrän klockan var halvett, då hade jag lite lätt panikkänsla. Men till slut så blev det som sagt lite lugnare och jag kunde åtminstone få en kopp kaffe. Det värsta är att vi är kort om folk i morgon med... Så jag har förmodligen att se fram emot en liknande dag, fredagar brukar vara vår värsta dag. 

Skulle piffa upp sminket lite med, men upptäckte att jag glömt sminkväskan hemma... nåja, vissa dar är som dom är. 

Den här sminkningen liknar faktiskt lite den jag gjorde igår, som var helt grön. Idag har jag dock blandat in lite mörkblått.



Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Highlight: m/s Muffin från Make Up Store.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Ink från Make Up Store.
Yttre vrån: Contrast från MAC.
Inre vrån: Cameleon 601 Soleil Levant från Loreal.
Under ögat: penna Metallic Sea och Duchess från Make Up Store med Ink och Contrast ovanpå.
Eyeliner: gel liner black från Make Up Store.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 140 Golden Beige från Loreal. Detta var ett varuprov jag fick i butiken, den är alldeles för mörk för mig.
Puder: Dual Foundation Stockholm från Make Up Store.
Bronser: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Highlight: Wonder Powder Sahara från Make Up Store.
Rouge: 43 Rosy Dawn från IsaDora.



Läppenna: Lip pencil 21 från Nouba.
Läppstift: 158 från Nouba.



De va de hele!

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...