23 april 2014

Mintigt turkost med Barry M

Jag skulle göra en lite mer mintgrön sminkning idag, för att matcha mina mintgröna naglar som ni kan se i inlägget innan detta. Det blev väl egentligen mer åt turkosa hållet, men det spelar ingen roll, funkade ändå. Jag valde att för en gångs skull använda en ljus kajal, istället för svart som jag i princip alltid använder. Men neej, detta funkar inte för mig. Jag känner mig blek och urvattnad och tycker att jag ser konstig ut, det är liksom som om nåt fattas. Tycker inte heller att jag passar i så är ljusa sminkningar över huvudtaget, jag vet inte men det blir så lamt på nåt vis. Eller är det jag som blivit fartblind ;-) ?? Så van att se mig själv i ganska mörka sminkningar, så man tycker att det blir konstigt när man väljer nåt ljusare... eller?




Bas för skuggorna: Eyefix från Face.
Highlight: La Couleur Infallible Matte Finish 016 Coconut Shake från Loreal.
I globlinjen: Nougat från Färg.
Över hela rörliga delen av locket: Dazzle Dust nr 93 från Barry M.
Liten dutt i yttre vrån: m/s Ink från Make Up Store.
Under ögat: Nr 93 från Barry M.
Eyeliner: MAC Fluidline Dark Envy.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: The Colossal Cat Eye från Maybelline.




Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Looswe Powder från IsaDora.
Highlight: Smashbox Artificial Light Diffuse.
Bronser: Dream SunGlow 03 Bronze från Maybelline.
Rouge: Stay Real Blush Fever Pink 06 från Nivea.



Läppenna: Magenta från MAC.
Läppstift: Colorsensational 175 Pink Punch från Maybelline.




Och så på toppen av detta... en Bad Hairday... 

Sminka lugnt alla!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...