24 mars 2014

Lilaglittrigt med Sephora

Halloj alla! Helgen har kommit och gått igen... så himla fort går det. Jag har varit ledig i tre dagar, men i morgon väntar jobb igen. Har varit med barnen hos min bror som vanligt när jag är ledig. Inget smink på hela helgen, det brukar det oftast inte bli och nu när jag fortfarande har problem med mitt krånglande öga så låter jag bli medvetet. Ska på besök hos ögonläkaren igen om ett par veckor. 

Så detta är från i fredags... fortfarande lite lila, uppblandad med grönt. Har en ny grön eyeliner, från MACs senaste kollektion och jag ville testa den. Kanske inte den bästa kombon men ibland får man väl va lite wild and crazy... ;-). Den är faktiskt väldigt glittrig den här sminkningen, fast det syns inte alls på bilderna.




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight:  Vanilla från MAC.
I globlinjen: MAC pigment Pink Pearl.
Över rörliga delen av locket: Glittering eye duo från Sephora, 03 Lavender.
Yttre vrån: Black Grape Pressed Pigment från MAC och en liten dutt m/s Minimalism från Make Up Store.
Eyeliner: Sassy Moss från MAC, använde den även som kajal.
Mascara: Smokey Extravagant från Make Up For Ever.





Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer:  Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Mega Glo Iluminating Powder Catwalk Pink från Wet n Wild.
Rouge: Blush On Bubble nr 120 från Nouba.



Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: 119 Super Nova från Viva La Diva.




De va de hele... Inte min bästa, men det såg faktiskt bättre ut i verkligheten. Glitterskuggan från Sephora var så väldigt lik Black Grape i nyansen så att de flöt ihop till samma, blev liksom ingen skillnad. Det var därför jag dutta i lite Minimalism i yttre vrån, som är lite mörkare. För att stunsa till det lite... nåja, bättre lycka nästa gång ;-)

Ha en skön söndagkväll alla!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...