05 februari 2014

MAC godis ;-)

Skrev lite om dessa produkter innan jul... lovade att lägga upp bilder men det har förstås inte blivit av. Det får bli nu istället. Före jul köpte jag läppglansen, kunde inte motstå... helt och fullt min fägskala. Och slår man ut snittpris på dessa så blir det ju bra mycket billigare än att köpa dem en och en. Det gör ju inte ont. Så man kan säga att detta blev min julklapp till mig själv. Innehåller ett Dazzelglass och tre Cremesheen Glass, man kan undra varför de inte gjorde två av varje ?
 
 
 
 
 
Kort därefter kom ju den där inbjudan på jobbet om den stora festen, 10-årsjubileumet, med Oscarsgala/Hollywodd tema på festen, glitter och glamour. Jag tickade igång fullständigt och började genast fundera på vad för sminkning jag skulle göra. Tja det var ju inte så svårt att falla för den här godbiten då... Ett guldskimrigt pigment, ett rosa pigment, ett rosa glitter, ett svartsilvrigt glitter och ett mörkt matt lila pigment. Passar mig som handen i handsken med färgerna. Som gjord för Marina!

 
Lite experimenterande med sminkningar fram och tillbaka, olika kombinationer. Tyvärr bara en som hamnade här på bloggen. Sen blev det inte någon av dem på själva festen ändå, utan ytterligare en, men jag lyckades använda alla dessa godbitar på ögonen, utom det rosa glittret.
 
Båda dessa askar stora favoriter i sminkskåpet alltså!
 

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...