17 februari 2014

Inga tårar kvar...;-)

Jag gnetar på med mera smink från förra veckan. Hade en riktigt jobbig vecka med mitt öga som inte vill vara med och leka. Syns inte så mycket på dessa bilder men senare i veckan fick jag ge upp att ta bilder, för ögat klarade inte av blixten. Tårarna sprutade. Skaver och svider. Så detta är från i onsdags.

 
 

 
Primer: Eyefix från Face.
Highligt: Vanilla från MAC.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: Stars n rockets från MAC.
Mitt på locket: Rosa skugga från Sleeks Acid palett.
Yttre vrån: Twilight (lila skugga) från Sleeks Bad Girl palett.
Eyeliner: Gel liner black från Maybelline.
Kajal: Infinite Beige från Sephora.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
 


 
 
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Berry Blossom från Beautycycle (Amway).
Highlight: Wet n Wild Fergie Centerstage Collection, Rosé Champagne Glow.
 
 

 
 
 
Jaha, så idag har jag äntligen varit till ögonläkaren. Hade en tid där av andra anledningar än mina svidande, skaviga ögon. Har lite för högt tryck i ena ögat och behövde få det kollat, inte bra att ha för högt tryck. Fick en remiss skriven på jobbet och idag var det alltså dags. En slump att jag samtidigt har de här problemen med svid och skav, så då kunde jag ju passa på att be läkaren kolla det med. Trycket visade sig vara helt okej, ingen fara. Och mina skaviga röda ögon beror helt enkelt på att jag har extremt torra ögon, och det faktum att luften är så torr på jobbet. Hade i princip ingen tårfilm över ögonen... dahh. Inte så konstigt att man är rödögd. Bara till att droppa järnet i ögonen alltså.
 
Skönt att det inte var värre än så, då behöver jag inte heller oroa mig för att det var sminket som ställde till det, vilket faktiskt oroat mig lite. Tänk om man skulle bli tvungen att sluta med det!! Katastrof! ;-)
 
Så jag sminkar lugnt vidare, och ni med hoppas jag!
 
Ha de!
 

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...