21 januari 2014

Royal Centaur

Hello alla, long time no see... 
 
 
Tiden går och jag har inte orkat blogga så mycket på sistone... men här kommer i alla fall ett inlägg, faktiskt dagens sminkning, inget gammalt. Blev sisådär... inte nöjd med appliceringen, och inte egentligen färgkombon heller. Men jag hade en idé att Centaur, som är ett überläckert, lite antikguldig nästan åt gröna hållet, pigment från Taylor Made Cosmetics. Vet inte om de existerar längre, har haft den ett tag. Svår att kombinera tycker jag, testade en matt blå idag, men som sagt det blev sådär...
 
 
 
 
Bas för skuggorna: Lumene Eyeshadow Primer samt Money Honey (guldig) och Noir (svart... såklart) från Sleeks Primer Palett.
Highlight: Vanilla från MAC.
I globlinjen: Nougat från .färg (Makeupstudion).
Yttre och inre vrån: m/s Royal från Make Up Store.
Mitt på locket: Centaur från Taylor Made Cosmetics.
Under ögat: penna 5 Blue Lagoon från Viva la Diva  med Royal ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: Gel liner Black från Maybelline.
Mascara:  Smokey Lash från Make Up For Ever.


 
Primer: HD High Definition Primer från Make Up For Ever.
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
 Rouge: Berry Blossom från Beautycycle (Amway).
 
 

 
Läppglans: Shiny licious fruity gloss 813 Berry Punsch från Maybelline. (utgången produkt).
 



De va de hele...

Jaha hörrni, jag tjatar ständigt och jämt om mitt hår, dags att klippa sig joooobbigt att vara långhårig.... nyklippt inte snyggt att vara helt nysnaggad... aldrig e man nöjd ;-)... mycket gnäll. Men nu har jag verkligen satt världsrekord i att bli långhårig. Med  mina mått mätt. Jag brukar klippa mig med ca 7-8 veckors mellanrum, om jag väntar åtta veckor då är jag lååånghårig i mitt tycke. Vänta så länge gör jag mest för att det blir så dyrt att springa hos frissan stup i kvarten. Okej, så nu har jag inte klippt mig sedan i slutet av oktober (!), räkna veckor själv får ni se. Hade tänkt klippa mig innan jul, blev inte av... hade inte tid och pengar gick i stället till julklappsinköp ;-), nåja jag tänkte att jag tar det efter jul... då kom en inbjudan till en stor fest på jobbet i början av februari, 1:a, för att vara exakt, tja så då tänkte jag att då kan jag lika gärna vänta lite till, så att man är lagom snygg till festen, som är en STOR fest för alla Specsavers i hela landet... Temat är Hollywood/Oscarsgala, glitter och glamour... ny blåsa är beställd, kan jag meddela!

Ja, så på fredag är det äntligen klippdags.... ÄNTLIGEN! Sen i med lite färg, så är allt tillbaka till normalt igen ;-)!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...