08 september 2011

Limegrönt och marinblått

Hello alla! Här kommer nåt som jag inte alls blev nöjd med, mest för att jag nog kände mig blek och glåmig, och jag tror färgerna bara underströk det. Kände mig som ett lik i ansiktet.

Annars så har jag alltid tyckt att limegrönt och marinblått är en himla läcker färgkombo, åtminstone på andra saker typ tyger och sånt men just idag blev det ingen hit på mitt smink.

Nåja, detta är vad jag har använt.



Jaha, jag har ingen aaning om vad jag har använt... har glömt skriva upp det. Tror att den gröna kan komma från Taylor Made Minerals och resten är förmodligen Make Up Store. Eyeliner från Maybelline och grön penna från inre vrån och in mot mitten av ögat är Lemon Soda från Gosh med lite skugga ovanpå. Kajal, Deep Blue Sea från Make Up Store.






Och så har jag väl använt någon bra bas, och ett rouge så klart... frågan är vilket??







Och detta är iallafall Atomic Pink, läppstift från Maybelline, det vet jag åtminstone...








Well folks, jag får göra ett bättre försök med färgkombon en annan dag, nu ska jag försöka sova lite, för i morgon blir det en lång bilfärd mot Småland och kärleken!


Sminka lugnt!

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Fint!

Karusell sa...

Jag tycker att det blev bra! Känns som en kombo som jag själv måste testa någon dag. :)

Ulrika sa...

Hej!
Nu har vi inte setts på länge igen:(. Största anledningen till det är väl att jag inte varit på jobbet sen i fredagsförmiddag. Jag gick hem då då jag hade så ont i magen, på söndagen visade det sig att jag visst hade blindtarmsinflammation och blev opererad i söndags:(.
När är det du flyttar?
Du får ju inte flytta utan att jag får krama lite på dig, bara så du vet.
Massor av kramar från Ulrika

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...