29 maj 2011

Lila

Så i fredagsmorse skulle jag, T och äldsta dottern iväg till Söder i ett ärende, lite trött och sliten på morgonkvisten var jag, men det fick gå ändå, gjorde en snabb lila sminkning.





Basen är eyefix från Face. Highlight single eyeshadow nr 16 från Nouba, en vit skugga som skimrar i lila. Mitt på locket ligger en annan av Noubas single eyeshadows, nr 57 och i yttre vrån Young Punk från MAC. Under ögat penna Purple Attraction från MUS med Young Punk ovanpå. Eyeliner Liner Express från Maybelline. Kajal Snowflake från MUS och mascara från Mary Kay.






Basen är matt foundation Milk från MUS, och pudret också Milk från MUS. Rouget mineralize blush Gentle från MAC.





Läppstiftet heter Enjoy och kommer från MUS.








Sen fick jag ju stå ut med att jobba några timmar innan jag kunde gå hem och njuta av helgen tillsammans med T. Åh jag trivs på jobbet så det är inte det, men det går så lååångsamt när man har någon som går hemma och väntar, vi hade dock sedvanlig fredagsrusning i butiken så tiden gick fort nog ändå... inget ont som inte har nåt gott med sig ;-)!




Ha det alla, sminka lugnt!



2 kommentarer:

Sminkan sa...

Jättesnyggt! Skönt att höra att livet är bra för dig med nya kärleken och allt. Minns när allt var så svart med skilsmässa och jobb och allt. Så glad för din skull.

marinamake sa...

Sminkan! Åh tack vad gullig du är. Jodå, det är stor skillnad på livet nu och då kan man lugnt säga. Har träffat prinsen i mitt liv, så är det bara :-)!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...