12 april 2011

Söndagslek

I söndag stod jag och lekte lite med sminket, hade inget annat för mig... har gjort den en gång förut och tyckte den blev bättre då. Alltid lika svårt att försöka göra om nåt tycker jag, blir aldrig riktigt samma. Nåja, det spelar ju mindre roll. (det är den ni ser i min profilbild och kan hitta här). Jag är värdelös på att få fast fransarna, tycker det är skitsvårt... jag gör det alldeles för sällan. Så ni får ha överseende med faststättningen. Den ljusare blå skuggan över hela locket är Wishful från MAD, drog ut den ut i en vinge mot yttre vrån. Sen tog jag Thunderstruck från VLD och gjorde en ram runt Wishful. Under ögat har jag lagt en penna från VLD, Blue Lagoon med Thunderstruck ovanpå. Highlighten är Silver från VLD. Tja och sen så ett evigt ihopsuddande för att få det att gå ihop och sen kommer det som sabbar alltihopa, men som ger en überläcker metallisk look. Har blandat Reflects Blue från MAC med Blend & Fix från MUS och försökt dutta ut det ovanpå alltihopa, eftersom den blandningen är geggig så smetar man ju förstås ut skuggorna man nyss lagt. Ärligt talat, så fattar jag inte riktigt hur man använder den där Blend&Fix utan att sabba.... jag lyckas ju smeta runt skuggorna totalt. Duttade och donade och lade på lite mer skugga för att fylla igen luckorna som återstod osv men det blir ju inte bra. Men till slut med fransar, mascara och lite färg på brynen så blir det väl ett hyggligt helhetsintryck... om man kollar på håll ha ha!


Basen är från Maybelline, Dream Creamy Foundation 21 Nude. Och pudret är Milk från MUS som vanligt. Rouge från Taylor Made Minerals, Lilith.



Läppenna från Maybelline, 54 Bordeaux och sen så blandade jag två olika läppstift. Underst ligger Devil och i ett tunt lager ovanpå har jag lagt Black Orchid båda från MUS.



De va de hele!

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...