29 mars 2011

Vårvinter

(Ni får ursäkta att bilderna ligger som dom ligger och allt är en enda röra... har försökt redigera tusen gånger men varje gång jag publiserar så bara åker allt omkring, fattar ingenting...) Jag försökte blanda in lite vårigare färger i en något mörkare sminkning jag gjorde förra veckan. Nåt sorts blandning av vinter och vår, för det känns som det är både ock just nu. Igår morse hade vi iallafall här ute på Mälaröarna fått ett fint täcke av snö, så det var alldeles vitt ute när jag klev upp. Knäckande... Bas för skuggorna: Shimmering Lip & Eye Crayon nr 5 från Barry M. Samtliga skuggor: utom i yttre vrån, från CS 88 Shimmering Palette. Yttre vrån: Beauty Marked från MAC. Under ögat: penna från Gosh, Lemon Soda, med ljusgrön skugga ovanpå. Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco. Mascara: One by One från Maybelline. Bas: Wonder finish Make Up från Mayelline. Puder: Milk från MUS. Nåt bra rouge har jag också säkert använt... ;-) Läppenna: Burnt Cherry från Artmatic. Läppstift: IsaDora nr 53. Lite glest mellan inläggen den här veckan hittills... har varit så himla trötter sen jag kom hem från småland i söndags, så jag har inte orkat helt enkelt. Här hemma är nu stambytet i full gång och mitt hem ser ut som en byggarbetsplats. From idag så får vi gå på toa och duscha i en byggbod som står uppställd ute på gården. Det sitter plastskynken för alla innerdörrar och ligger papp över golven. Har bara begränsad belysning i köket och ingen alls i barnens rum. Idag slängde de ut badkaret, toastolen och rev ner plastmattan som suttit på väggarna. I morgon ska de bila upp golvet... tjoho, det läre ju inte damma nåt alls... nääärå ;-). Ni kommer säkert att få små klagosamma rapporter med jämna mellanrum... men även om jag klagar, så ser jag fram emot ett ljust, fint, nytt och fräscht badrum om några veckor! Ha det gott så länge! Sminka lugnt!

3 kommentarer:

Emma P sa...

Jag tycker din vårvintersminkning var superfin! vårvinter är ju precis vad det är, även om det blir mer och mer vår för varje dag... Jobbigt med renoveringen, men kul att få fint:)

bella sa...

Rolig kombination med grönt och rosa. superfint!

marinamake sa...

Emma P! Jag lääängtar efter den riktiga våren! Japp, ska bli kul att få de fint när det är klart!

Bella! Tack o tack!

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...