09 oktober 2010

Turkost med Make Up Store

Häromdagen kände jag för lite turkost, det var länge sedan... somras kanske. Kanske behövs piggas upp lite med en mera somrig sminkning nu när höstrugget har börjat smyga sig inpå lite mer på allvar.




Bas för skuggorna: på highlightområdet Eyefix från Face, från globlinjen och ner turkosblå ögonskuggspenna från Smashbox.
Highlight: Parad-Ice från Brite Bird.
Inre vrån: m/s Ballade från MUS.
Yttre vrån: m/s Azur från MUS.
Globlinjen: m/s Lovley Linnea.
Under ögat: penna Baltic från MUS med Lovley Linnea ovanpå, samt glittereyeliner Drunk Dial från Too Faced.
Eyeliner: Gel Eyeliner Black från MUS.
Mascara: Stiletto från Maybelline.


Bas: Wonder Finish Make Up från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Shimmer Dynast MUS.



Läppenna: från Nouba.
Läppstift: Drive Me Nuts från Maybelline.




De var de hele... jag lyckades inspirera mig själv till den här sminkningen, tjaa jag satt och kollade runt på min egen blogg på gamla sminkningar jag gjort och så dök den här upp och jag kände för att göra den igen... gör ni någonsin det, kollar på era gamla inlägg??
Ha det gott, klockan är miss i nassen så nu måste jag krypa till kojs. Ha det gott så länge!

2 kommentarer:

roxcat sa...

Jättefin sminkning, älskar turkos! Har knappt bloggat något själv så jag har inte så mycket att se tillbaka på.. =)

marinamake sa...

Roxcat! Tack! Japp turkos är en favorit för mig med, underbar färg! Blogga på så har du snart ett eget "arkiv" att kolla tillbaka på när inspirationen tryter ;-)!

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...