27 oktober 2010

...mera lila!

Lila återigen, har fortfarande lila naglar. Det fick bli en snabb, enkel sminkning i morse. Jag har känt mig risig varenda morgon hela veckan, trött och hängig och nån förkylning i kroppen som inte vill bryta ut, så jag har inte haft nån vidare inspiration direkt.

Återigen har jag använt mig av Manlypaletten.



Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Highlight: Vanilla från Mac.
Över rörliga delen av locket: ljus lila från Manly.
Under ögat: penna Violet Storm från MUS, med m/s Flamenco från MUS ovanpå.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Mascara: Volume Express Lift Up Mascara från Maybelline.



Bas: Studio Foundation Beige från MUS.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Stay Real Blush från Nivea (inget namn på asken).



Läppenna: 54 Bordeaux från Maybelline.
Läppstift: 190 Atomic Pink från Maybelline.



Lite för ljust och blekt för min smak, men det fick duga. Nu så kära vänner, ska jag springa ner i tvättstugan och roa mig med tvätten, tjoho!
Sminka lugnt!

2 kommentarer:

Cecilia, sa...

Vilken kul blogg! Visste inte att du lade upp varje dags sminkning. Väldigt lärorikt och roligt att titta på.

Alltid lika fint blir det iaf... och jag gillade verkligen sminkningen efter din dotters teckning. Tycker krusiduller blev helt klart godkända. Sen gillade jag skarpt det gula och röda, det va dramatiskt och snyggt. Som en solnedgång som man ser mellan träden eller nåt sånt.... Skitcoolt.

Jag har jättedålig täckning på mitt mobila bredband just där jag befinner mig i smålandsskogarna, men när jag är tillbaka nästa vecka ska jag kolla mkt mera på tidiga sminkningar.

Ses på söndag!
KRAAAAM

marinamake sa...

Cecilia! Tack vad snällt du skriver. Har kollat in din blogg med, fanns mycket läsvärt där, ska kolla in lite noggrannare när jag har mer tid. Vi ses på söndag som sagt. Kramen!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...