31 augusti 2010

Coastal Scents

Well, så klart blev det en sminkning med Coastal Scents paletter i morse, eller palett ska jag väl säga, använde bara den ena. Det var väl inte så svårt att gissa att det skulle landa på några av de lila nyanserna så här på första försöket.

Tyvärr misslyckades jag totalt med bilderna idag, iallafall en del av dem... har en förmåga att få tidsbrist på morgnarna... och fotar i absolut sista sekunden innan jag måste springa iväg. Det är då jag lyckas få min drogade look, precis som om jag inte hinner öppna ögonen mellan varje foto eller nåt, ni får ta det som det är ;-)!



Det blev inte så bra som jag skulle önska, tror det beror på basen jag använde under ögonskuggorna, har inte använt den på väldigt länge och hade lite granna förträngt hur kakigt det ser ut av den.

Bas för skuggorna: Color Definer Waterproof Shadow Stick från Maybelline. 10 Fascination White. Är väl egntligen inte avsedd för att tjänstgöra som bas, men man måste ju testa liksom, ibland hittar man ju gobitar. Så inte den här! Åh det sitter bra, men det blir liksom kakigt eller hur jag ska beskriva det, det ser grovt ut. Och inte blir det ju bättre för att man inte är tjugo i huden längre heller... det förstärks liksom då om ni fattar.
Samtliga skuggor: från CS 88 Ultra Shimmer Palette.
Under ögat: penna Purple Attraction från MUS, med skugga ovanpå.
Kajal: penna från IsaDora, 60 Black.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Mascara: Stiletto från Maybelline.




Bas: Dream Creamy Foundation 21 Nude från Maybelline.
Puder: Milk från MUS.
Rouge: Goddess från MUS.
Highlight: från HM har den inte här kommer inte ihåg vad den heter...


Läppenna: Magenta från MAC över hela munnen.
Läppglans: Pearls Dig Pearls från Too Faced, Tropical Pink.




De va de hele.... det här såg mycket mörkare ut i verkligheten, ni får fantisera ner det en par tre grader.
Sminka lugnt!

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...