20 april 2010

Grön januarisminkning

Nämen titta, nu lyckades jag klämma in några bilder igen... jag håller på och håller på hela kvällarna med att försöka få bloggen att funka. Tack Kajalpennan för tipset om att bilderna hamnar dubbelt i webbalbumet om man deletar bilder från bloggen och sen lägger dit dem igen... det hade jag ingen aning om, nu sitter jag här och rensar hela kvällarna.

Här är ytterligare en av mina sminkningar från januari...





Bas för skuggorna: Cover stick Fair Naturel nr 21 från Lumene.
Highlight: e/d Panic från MUS.
Inre vrån: Effect Powder Apple Jam från Gosh.
Yttre vrån: e/d Mistletoe från MUS.
Precis över brynbenet: ligger e/d Nighmare från MUS för att mörka ner lite.
Under ögat: penna Duchess från MUS med Mistletoe ovanpå.
Eyeliner: Gel eyeliner black från MUS.
Kajal: Joe Blasco, Ultramatte Black.
Mascara: Defenicils från Lancome.





Bas: Dream Satin Liquid från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Rouge: Pink Mink från Avanya.
Highlight: Belightful från MAC.




Läppenna: Angel från Face.
Läppglans: Potgloss Striking från Face.




Japp, då lyckades jag med ytterligare ett inlägg, vi får se hur många det blir innan det tar stopp igen. Det tar en hel evighet att sitta och rensa, försöker göra lite då och då... men jag möglar lite och skulle egentligen vilja starta en helt ny blogg, börja på ny kula liksom. Men jag vill ju ha kvar samma namn osv, och det går väl inte att ha två med samma namn fattar jag ju... så jag gnetar vidare med att försöka förminska och rensa gammalt skräp på den här bloggen så länge.
Ha det gott alla!
Sminka lugnt!

3 kommentarer:

Emma P sa...

Härlig sminkning! och vad bra att du pysslar med bloggen så det går att få in lite nytt:)

CC sa...

Men börja om på blogg.se då! Eller wordpress..
För nu vet du ju från början att bilderna måste vara hyfsat små

Marce sa...

This is very pretty! The colours look great on you :)

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...