03 december 2009

En rödlila med glitter...

Årets första julbord avklarat! Var iväg med mina nya jobbarkompisar hos optikern. Vi har flera butiker, och förutom vår så var två till med, Gnesta och Trosa. Vi samlades i Södertälje, det är liksom halva vägen var dit. Ett väldigt mysigt och trevligt ställe som hette St Ansgars Källare. Ni vet, stenvalv och lågt i tak osv. Verkligen mysigt. God julmat också förstås. Jag hoppade dock över grisfötterna ;-)!

Jag tänkte ju att jag skulle försöka matcha mina nya glajjor med nåt juligt... så det fick bli lila och rött, jag förstärkte juligheten med att ösa på rött glitter. Tyvärr ser det ju bara skräpigt ut på bild, men jag glittrade rejält kan jag intyga!




Primer: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: m/s Satin från MUS.
Mitt på locket: m/s East från MUS.
Yttre vrån och upp över brynbenet: Lars Wallins Sharon.
Glitter: löst glitter Rouge från MUS, fastsatt med Mixing Liquid från MUS.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Kajal: LineDefiner Black Onyx från Maybelline.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.



Primer: Crystal Radiance från Lumene.
Bas: Studio Foundation Beige från MUS.
Puder: från Face.
Rouge: 72 Precious Plum från Maybelline.



Läppenna: Cerise från Peggy Sage.
Läppstift: Rochelle 42 från Peggy Sage.




De va de hele!

Jag håller inte mina ljusblå uppe längre... måste sova, hörs imorgon!
Natti natti!

12 kommentarer:

Tina (Beleza) sa...

Åh vad ju(v)lig makeup och läpparna var verkligen en perfekt röd nyans. :)

Bitte sa...

10 poängar. Otroligt läckert. Blingit, rött, lila och ovanligt. S

Emma P sa...

Det här var ju verkligen underbart Marina! Tycker att det ser både juligt och glittrigt och alldeles strålande ut! Dessutom tycker jag att Sharon gjorde sig super mot det röda. Lila och rött är annars ingen favvokombo, för mycket lågstadie för mig, men detta gillar jag verkligen!

CC sa...

Gillar verkligen det röda glittriga!! Har inte använt glitter på mig själv på evigheters evighet, det är så meckigt o kryper alltid in i ögat nånstans. Men snyggt på andra!

marybeth sa...

Ursnyggt! Glammigt värre får jag säga.. :) Jag tyckte lila och rött blev tokigt snyggt ihop, bra val! Snygga bågar var det också.. vad roligt det är med bågar ändå.. :)

marybeth sa...

Jag kom just på att jag glömde nämna läpparna, vilken otroligt läcker färg!

Fru Choklad sa...

Men WOW så läckert. Man ser glittret så jag kan tänka mig hur det såg ut IRL. Vilken otroligt läcker kombo! Både juligt och läckert på samma gång!
(åh grisfötter får mig alltid att tänka på min farfar :)

Anonym sa...

Tina! :-) Tack! Röda läppar är väl coolt!

SminkJante! Oh 10 poängar, det är inte varje dag, tack o tack!

Emma P! Hmmm, lågstadie....?? Jag tycker det är en läcker kombo, det ju tur att smaken är som baken ;-)!

CC! Har inte haft glitter på länge heller, jag brukar dock klara mig från att få in det i ögonen.

Marybeth! Tack! Jaa, jag tycker också rött och lila är så läckert ihop! Jag skulle nog kunna ha flera ytterligare bågar, det är så roligt! Träffade en av våra säljare för bågar häromdagen, han berättade att han som mest haft sjutton (!!) glasögon. Helt otroligt!

Fru Choklad! Tack snälla du! Det är så trist att det är så svårt att fånga glitter med kameran... Du menar att din farfar åt grisfötter...??? Gulp!!

Unknown sa...

Inte dåliga grejer! jag älskar intensiteten och färgerna och såklart glittret :)

Emma P sa...

Japp, jag hade en rödlila jacka och rött och lila var en mkt populär kombi under just den tiden, därför lågstadie haha:)

Sminkan sa...

Fantastiskt! Jag gillar att du tar ut svängarna så pass mycket! Du är snygg och modig och fantastisk!

marinamake sa...

Jaha alla, det var ju jag som var anonym här ovan, men det fattade ni nog ;-)!

Marie! Tack! Jag tycker det är en döläcker kombo!

Emma P! Jag förstår... alla minnen är ju inte alltid av godo ;-)!

Sminkan! Men tack snälla du! Måste ju säga detsamma om dig faktiskt!

Monteverde Cloud Forest Palette - Nomad Cosmetics

Så här kommer look nummer två med Montverde paletten. Har ju gjort en video för kanalen, two looks one palettevideo. Det var på vippen att j...