26 december 2009

Bildspam...

Ensam hemma idag, lämnade barnen hos pappa igår eftermiddag, åkte till min mamma och intog julmiddag nummer två och sen dess har jag varit själv... så himla skönt. Är det vuxenpoäng på att vara själv ensam när det är jul? Jag vet inte, men jag har njutit av dagen och bara gjort vad jag känner för. Mest suttit framför datorn, men även plockat runt lite här hemma. Faktiskt så kokade jag knäcken som jag aldrig hann före jul, och griljerade skinkan. Nu lever jag på skinka på knäckemacka tills skinkan är slut. Älskar det!
Nåja, sent på eftemiddagen fick jag för mig att jag skulle göra en sminkning, blev mest bara kladd tycker jag. Men ni får hålla till godo ändå, jag lekte lite med kameran så är kommer lite bildspam!

Min tanke var att jag lade först det ljusare blå över hela rörliga delen av locket och ut i en vinge på brynet, och sedan skulle jag lägga en mörkare blå som en ram runt vingen, som sagt det blev bara kladd. Försökte sedan lägga på min nyaste grej, Reflects blue från MAC ovanpå alltihopa, hade blandat det lite med Blend&Fix från MUS och då geggade jag runt alltihopa ännu mera. Men det blev väldigt skimrigt i allafall!
Bas för skuggorna: eyefix från Face.
Över rörliga delen av locket och ut i en vinge: Wishful från MAD.
Ram runt vingen: 663 Thunderstruck från VLD.
Highlight: 641 Silver från VLD.
Över hela locket: Reflects Blue från MAC blandat med Blend&Fix från MUS.
Under ögat: penna Blue Lagoon från VLD med Thuderstruck ovanpå.
Kajal: Blue Lagoon från VLD.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Kryolan.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.
Lösfransar: från HM.
Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Affinitone från Maybelline.
Puder: löst puder från MAC.
Highlight: Wonder Powder från MUS.
Rouge: Shimmer Dynasti från MUS.
Läppglans: Dazzelglass Via Veneto från MAC.

Sen lekte jag med luggen lite också... har fortfarande inte vant mig vid att jag har en lugg som jag kan slänga med... roligt! Har varit kortsnaggad i så många år så det känns ovant.
Börjar bli dags att fundera över nyårssminkning kanske... nån som har några funderingar? Själv blir jag nog sittandes ensam hemma, så jag behöver väl inte anstränga ihjäl mig... men nåt kul kan man väl göra med sminket ändå kanske.
Nu ger jag jag upp för idag... vi ses imorgon!
Sminka lugnt!

7 kommentarer:

Anki sa...

Ah, så härligt metalliskt! Och att det finns så snygga fransar på HM visste jag inte, nu får jag kika extra vid nästa besök.

Sminkan sa...

Snygga bilder! De är lite annorlunda än dina brukar vara. Kul med experimenterandet, både med kamera och lugg!
Snygg makeup också, och frisyr. Du ser bra ut, som alltid!

Emma P sa...

Alltså wow så läckert, detta är ju bara jättetjusigt! Och fransarna, är det H&Ms egna Long? De ser ju asgrymma ut på dig verkligen! Det här skulle passa alldeles utmärkt på nyår Marina!

För egen del ska jag vara lila hade jag tänkt, har blivit så mkt grönt nu på sistone så då plockar jag fram min andra favoritfärg. Planerar att göra ngt med sharon och lila strass tror jag...

CC sa...

Läckert! Och kul med lite annorlunda vinklar på bilderna

Nyår har alltid varit silver för mig...o strass

marinamake sa...

Anki! Japp metalliskt blev det när jag blandade Reflects Blue med Blend&Fix. Fransarna var HMs egna storlek Long, 39 kr... det kan man stå ut med.

Sminkan! Tack! Jag försökte trixa lite med kameran... är dålig på det. He he, luggen var bara på kul. Tack för alla dina komplimanger, du är för gullig!

Emma P! Tack snälla du! Jaa det är HMs long, har aldrig testa HMs fransar förut, men det var ju helt okej för den pengen får jag säga. Åhh så du tänker använda sharon... då vet jag att det kommer att bli kalassnyggt på dig, det har vi ju sett förut! ska bli kul att se!

CC! Tack tack! ja jag fick väl nåt ryck och stod och lekte lite. nåt ska man ju roa sig med här hemma! Jag håller absolut med mig, nyår är också silver för mig och mycket glitter!

Fru Choklad sa...

Supersnyggt! Välgjort och helt fantastiskt. Har du inte bestämt hur du ska makea dig till nyår så tror jag att du har ett mycket bra alternativ här.

marinamake sa...

Fru Choklad! Tack snälla! Ja vi får se om det blir min nyårssminkning, ska ju som sagt bara sitta med min bror på hans gård i all stillhet så vi får se om jag orkar anstränga mig.

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...