01 oktober 2009

Septemberkavalkad - munnar

Jaa, jag gjorde faktiskt två kavalkader... nu när jag fått "the hang of it" liksom. Har lagt in en bild om dagen, istället för att sitta med alla bilder på en gång.... daahhh, hur korkad får man bli?? Jag skyller på åldern ;-)!

Tänkte att man har ju faktiskt en mun också, min glappar hela tiden... och det är ju inte bara ögonen så får smink på sig varje dag. Och efter som jag är en fan av läppstift, så tycket jag det kunde vara kul med en munkavalkad. Jaa, det har fått halka med ett och annat mesigt läppglans också ;-).

Nån vanlig sminkning har jag inte fått med på bild idag. Har varit en totalt kaotisk dag. Det var lite synd för jag gjorde en i mitt tycke läcker knallila sminkning. Tyvärr så "blåste" den bort när jag stod och väntade på bussen i förmiddags, det blåste så in i vassen och solen sken starkt, så mitt ena öga började rinna. När jag kom till jobbet så hade eyelinern flutit uppåt/inåt och jag hade en stor svart blobb i globlinjen... snyggt! Skrapade bort det med nageln varpå jag gått om kring med en stor ljus lucka på ena ögonlocket, suck! Vi får se, jag kanske gör samma sminkning i morgon igen, för jag gillade den!

Här kommer iallfall mina munnar!










Ni ser ju vartåt det lutar... kallt ska det va!
Jag gillar den nedersta raden bäst!

10 kommentarer:

Viola, Killer Colours sa...

Du gör dig så ruskigt bra i de mörkare vinröda läpparna!

Ang. inlägget: Ja det är klart att du får min uppmärksamhet, du är ju duktig! :)

Madde sa...

Wow! Det va många fina läppar :) Jag gillar också raden längst ner bäst.. fina röda nyanser.

Maja sa...

Ursnyggt, jag kan inte gör LOTD:s så jag är värsta avis, haha. Vad är det för rosa nyans som du har använt på mittenkortet på femte raden?

Unknown sa...

Så avis på alla dina fina läppkombinationer! Tycker du bär upp många färger bra, och din mun gör sig bra för läppstift!

Emma P sa...

Gud så många fina stift! Svårt att nämna en favorit...

marinamake sa...

Viola! Tack tack!

Madde! Tack! Jaa jag är lite svag för röda läppar...

Maya! Varför kan du inte det?? Menar du femte raden med det ensamma kortet överst inräknat? I så fall är det Enjoy från MUS. Den rosa som kommer på femte raden om man inte räknar med det översta ensamma kortet, är en rosa penna från MAC, Magenta, över hela munnen tror jag jag lade den med ett stift från Wet n wild ovanpå. Det stiftet är utgånget tyvärr.

Marie! Men du har ju en tjusig "läppstiftsmun" också, tycker jag! Tack tack!

Emma P! Tack! Du måste inte ha en favorit...;-)!

Kat sa...

WOW, vilken härlig blogg! Kommer lätt följa dig :)

marinamake sa...

Katten! Tack! Välkommen hit! Alltid kul med nya besökare!

Sanna sa...

Oh my, s mycket snyggt! Du rockar verkligen läppstift!

marinamake sa...

Sanna! He he, kanske det...tack!

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...