20 oktober 2009

Gilt by Association

Skugga nummer tre från MACs senaste kollektion. Enkel och snabb sminkning, inga krusiduller, bråttom hade jag.



Bas för skuggorna: Beauty Base Eyeshadow Primer, Lumene. Gillar denna bas mer och mer, aldrig ett enda kladdveck när man använder den.
Highlight: e/d 24 carat från MUS.
Över hela locket: Gilt by Association från MAC.
Under ögat: penna Golden Days med Gilt by... ovanpå.
Eyeliner: Liner Express från Maybelline.
Mascara: Pulse Perfection från Maybelline.
Kajal: Line Definer från Maybelline.



Primer: Matifying Primer från Maybelline.l
Bas: Nouba Hydrostress nr 7.
Puder: Anti Aging mineral powder från MAD.
Rouge: 72 Precious Plum, Maybelline.
Highlight: Wonder Powder Sahara från MUS.


Läppenna: 53 Cranberry från IsaDora.
Läppstift: Festival från MUS.





De va de hele, ses i morrn!



9 kommentarer:

Unknown sa...

En till fullträff!

marinamake sa...

Marie! Tack ska du ha!

Bitte sa...

Skitsnyggt!

Vad gäller lumenes eyeprimer gillar jag också den. Använde den alltid tidigare (innan UDPP)men märker ingen skillnade mellan de två. Så när UDPP är slut blir det nog en Lumene igen (lättare att få tag på):)

Maja sa...

Den skuggan var ju helt underbar också... Du passade bra i alla fyra, vilken fullträff! ;)

marinamake sa...

SminkJante! Tack! Har aldrig testat UDPP, men har funderat på att försöka skaffa den, men det är klart att om du tycker Lumenes är likvärdig är det dumt kanske...

Maya! Tack det var snällt sagt. Skuggorna är verkligen läckra!

Emma P sa...

Den här skuggan var verkligen urläcker, och ja, hela sminkningen med såklart. Frågan är bara, avviker den mkt från MUS Cupol tror du? Känns som om de är rätt lika...

Sen tycker jag att du ska köpa Shadow Insurance istället för UDPP, den är mkt bättre än Lumenes. Har aldrig testat UDPP, men sminkan tycker att shadow insurance är bättre, det håller bra och den ger en tämligen klistrig grund för skuggorna. Kolla hos lookfantastic, de har ett vrålbra erbjudande för en primer och 6 skuggor om jag inte minns fel, under julerbjudanden...

Emma P sa...

Fast om du gillar lumenes så nej, då ska du såklart köra på den. Jag läste lite slarvigt och såg endast kommentarerna, så då trodde jag att du sökte en ny...

marinamake sa...

Emma P! Mjae jag är väl inte ute efter att byta primer, men är alltid på jakt efter nya bra grejor. Tycker om att ha flera att välja bland. Så jag testar gärna Shadow Insurance! Tack för tipset hos lookfantastic, ska absolut kolla in det!

Hm, det är nog ganska stor skillnad på Cupol och Gilt by..., jag kan göra en swatch så du får se...

Emma P sa...

Ja kolla in det, det verkar superbra. Jag är lite sugen på att köpa på mig en back up faktiskt:)

Asch, för min del kvittar det, Cupol har jag och det är den jag får slita med hälsa oavsett skillnaden:)

The Smoky Palette - Beauty Bay

Så här kommer fredagens look. Jag jobbade sent, stängning i butiken. Det var ju fredag så jag slog till på lite glitter i looken.  En ny pal...