24 augusti 2009

Turkost med MUS

Blev en knalligt turkos dag idag. Har blivit mycket turkosa sminkningar sminkningar i sommar känns det som. Det är ju en favvofärg, så det bara blir så.... den ena är den andra lik.


Upptäckte att jag har typ två till bland mina utkast som också är åt turkoshållet... hoppas ni inte tröttnar...;-)!





Bas för skuggorna: En turkos ögonskuggspenna utan namn från Smashbox över rörliga delen av locket. Dito penna fast vit från brynbenet och upp.

Highlight: den vita delen av Noubas Double Bubble nr 26.
Inre vrån: m/s Ballade från MUS.
Yttre vrån: m/s Azur från MUS.
Under ögat: den turkosa skuggpennan från Smashbox med Azur ovanpå.
Kajal: ögonpenna Baltic från MUS.
Eyeliner: Gel eyeliner Black från MUS.
Mascara: Telescopic Explosion Mascara
Glittereyeliner: Drunk Dial från Too Faced.



Primer: Beauty Base Maifying Primer från Lumene.
Bas: Mineral Loose Powder Foundation från Maybelline.
Puder: från Face.
Rouge: Mineralize Blush Daft Ping från MAC.
Bronzing: Noubas Earth Powder nr 3.



Jag glömde fota munnen men det är ett läppstift från Art Deco som har läppenna i ena änden och stiftet i den andra.... himla smart, varför har inte andra kommit på det? Då har man ju alltid matchade penna till liksom!
Sminka lugnt!

5 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Turkost är ju snyggt så här tröttnas inte i första taget. Det är ju en så otroligt bra färg eftersom man ser så pigg och fräsch ut i det........ vilket får mig att tänka på att jag borde haft det idag..... trött som en gnu.

Bitte sa...

Det är härligt med turkos, jag blir glad av den färgen. Snyggt är det också:)

Kerstin sa...

Snyggt snyggt! Turkost är en av ed allra finaste färgerna =)

Sminkan sa...

Vem kan tröttna på turkos? Fint!

marinamake sa...

Fru Choklad! Håller med, jag tror aldrig jag tröttnar på turkost ialla nyanser... men usch att du är så trött, inte bra så här "tidigt på säsongen", ta hand om dig nu!

SminkJante! Håller med!

Kerstin! Japp det är det, ääälskar turkost! (och lila...)

Sminkan! Näe, inte jag iallafall... med risk för att bli tjatig ;-)! Tack!

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...