23 augusti 2009

Mitt sista semestersmink

När jag ändå är inne på mesiga sminkningar, kan jag väl lika gärna visar er den sista jag har kvar från min semester. Denna är alltså från min mammas stuga uppe Medelpad, där jag var med barnen en vecka på semestern.


Samma dag som jag gjorde den här var vi bjudna till bekanta till min mamma på kaffe. Jag pratade innan med min chef i telefon och jag berättar att vi skulle iväg och fika. "Jaha, sa min chef, ska ni dricka kaffe ur små blommiga kaffekoppar?" Ha ha sa jag och garvade, nu ska vi inte var fördomsfulla... Gissa om jag nästan började fnissa när vi faktiskt fick kaffe i små blommiga kaffekoppar och sju sorters kakor på bordet. Det är landet det!






Jag hade nog tänkt att det här skulle bli starkare än vad det blev, men man får ju inte alltid som man vill ;-)


De gröna kommer från Viva la Divas svarta palett, och den bruna i yttre vrån är VLD singelskugga nr 290 Dark Chocolat.

Eyeliner nr 10 grön från HOT. Mascara The Colossal från Maybelline.




Basen är Pure.Liquid Breathable Mineral Foundation från Maybelline, puder som vanligt från Face. Rouge från MAC, Daft Pink och så lite bronzer förstås. Har kört mycket med det i sommar.





Läppglans från Nouba, Sweet Kiss nr 7.




Japp, sen så bar det iväg för att dricka kaffe ur blommiga kaffekoppar ;-)!

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...