26 juni 2009

Semester!

Sminkningen som sket sig.... det gick inte ens en timme så hade skuggorna lagt sig i värsta vecken på mina ögonlock, blahaj blahaj...:-( . Okej, det var inte skuggornas fel och jag har använt samma bas under skuggorna som igår, och använt tidigare också så jag tror helt enkelt att jag lade på basen för tjockt, strök inte ut det tillräckligt tunt helt enkelt.

Bilderna är knäppta efter att jag kom hem från jobbet, några svettiga timmar senare alltså... har försökt reparera lite men det blev ju inte bättre av det. Nåja så ni får ta det som det är...



Som bas har jag använt en stiftskugga från Smashbox, vit över hela locket från bryn till frans. Över hela rörliga delen av locket ligger Medelhav från Makeupstudion, och i globlinjen och upp över brynbenet ligger Björk, också från Makeupstudion. Som highlighter ligger m/s white från MUS. Man ser knappt skillnaderna mellan de två gröna... för att göra det hela lite festligt, satte jag dit lite glitter, det är ju ändå fredag, och för mig sista dan innan semestern. Alltså, Apple från MUS, som glitter ovanpå, syns inte överhuvudtaget på bilderna. Cake eyeliner från MUS. Under ögat har jag dragit en linje med en penna från Kryolan 911 (grön) och över den ligger först Medelhav och stax under Björk. Mascara Lash Stiletto från Maybelline. Kajal 911 från Kryolan.



Här ser man mina tjusiga kladdveck ;-)... det var nog värre irl än på bild för en gångs skull...

Primer är från Smashbox, Photo Finish foundation primer. Jag äger bara två primers, den från Smashbox och en från Lumene. Nån som har nåt bra tips om ett annat märke? Ja, sen är det fairly light från i.d. bareMinerals, puder Loose Powder nr 2 från Face. Rouge från Face, Worship. Bronzing är Earth Powder från Nouba, nr 52. Jag har aldrig använt bronzing förut, nåt jag börjat med på sista tiden, och nu när jag börjat så kan jag inte sluta, blir så himla fräsch effekt, särskilt nu på sommaren.



Läppstift från Maybelline Mango Diamonds nr 170. Maybellines sheerläppstift, detta går åt orangehållet, som absolut inte är "min" färg, men jag gillar kombinationen grönt/orange så det blev det idag ändå.



Det var min kladdiga dag...

Har jobbat min sista dag innan semestern idag... har två veckors semester, jobbar två, sedan två veckor semester igen.... Kommer nog att minska ner på inläggen ett tag, men fortsätter nog som vanligt i ytterligare en par dagar... så till dess, sminka lugnt!

3 kommentarer:

Sminkan sa...

Det ser verkligen snyggt ut på fotd-bilden. Synd att de ville kaka ihop sig...

marinamake sa...

Sminkan! Ja, sånt är alltid trist... men det händer ju ändå ibland... får göra ett bättre grundjobb nästa gång!

Beauty sa...

Måste säga att du passar hur bra som helst i grön skugga. =)

Juvia's Place

Tröttare än tåget i morse... var tvungen att kliva upp liiite tidigare än normal för att vi skulle börja lite tidigare på jobbet. Fokusvecka...