28 juni 2009

Off topic - inget smink idag!

Jag tror inte att jag med ord kan beskriva vilken underbar dag jag och barnen har haft tillsammams med min "chef", hennes man och ena dotter. Sminket har lyst med sin frånvaro men solen har varit dessto mer närvarande. Och det känns på mina axlar! Vi åkte ut tidigt på förmiddan med deras båt och har gjort en utflykt till Birka, men sen mestadels sakta tuffat fram på Mälaren, heeelt sagolikt skönt! Och jag har begått premiärdopp ;-)! Kallt först, men sen var det skönt.
Usch va äckligt, nu när jag sitter här och skriver, så känns det som om stolen gungar, blir nästan illamående...


Jaa, det syns inte, men det är jag på bilden ovan, mitt i Mälaren... har hoppat i från båten. Barnen var helt överlyckliga!

Mina barn har nog varit sälar i ett tidigare liv... finns det vatten, så är dom i!

Man e ju vacker som en dag, moohaa ha ha! Tjafsig i håret, osminkad och röd på axlarna. Men en eftermiddagsdrink har jag iallafall! Och så fick chefen hamna på bild oxå, hope you don´t mind! Har inte frågat om lov ;-)!
Tack snälla ni för en superdag!

4 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Underbart! Visst är det härligt att bara göra det man känner för ibland.
Jag längtar HÅRT efter semester nu 3 veckor kvar, men nästa vecka är jag föräldraledig så ledigt är det även om maken saknas.

marinamake sa...

Fru Choklad! Åhh jaa det var helt super, och helt oplanerat så det blev liksom extra plus då på nåt vis! Va skönt att du får vara lite extra ledig innan semestern, det verkar du behöva! Du får rå om dig och familjen så hörs vi. Jag kommer nog att vara lite tyst ett tag nu, semestern har börjat och jag går i princip osminkad hela dagarna! Sköt om dig!Kram!

Emma P sa...

Gud vilka härliga bilder, de känns verkligen somriga. Är så glad att det är riktigt sommarväder nu!

marinamake sa...

Emma P! Håller med, vädret är underbart, det är så här det ska vara! Jag minns det som om det ALLTID var så här när man var liten... men man kanske bara minns det positiva, vad vet jag ;-)!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...