27 maj 2009

Livets nödtorft!

Jaa kära vänner, jag tog med lite av livets nödtorft för att överleva fyra dygn i stugan... men bara lite. Ja man måste ju överleva liksom, jag kan leva utan rinnande vatten och med utedass, men jag kan inte leva utan smink... (jag är självironisk!).


Tro inte att jag har Bratz som nån sorts förebild... tyckte bara att ungarnas dessertskålar passade alldeles utmärkt till pennor och penslar!



Första dan försökte jag göra nån sorts blågrön sminkning genom att blanda ihop Amazonas och en kornblå skugga från Nouba, det blev bara nåt grådassigt mishmash... Jag vaknade första morgonen med huvudvärk (som höll i sig i två dygn... yipeee!), och det syns på mina ögon, har sovit stenhårt och jag är alldeles svullen och plufsig runt ögonen och i hela ansiktet.

Så det här kändes som en stentråkig sminkning, men what the heck... jag var ju bara ute i skogen!




Ungarna hade iallafall kul, och snickrade febrilt på en koja, som faktiskt så småningom blev helt klar med fyra väggar och tak, jag var djupt imponerad av deras hammar- och sågteknik! Visste inte att de hade den kunskapen. När kojan var klar satt de där alla tre plus en kompis och hade fredagsmys.

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Tycker inte det såg så illa ut? Snyggt skulle jag säga, som alltid...

marinamake sa...

Sminkan! Näe, inte så illa kanske, men inte så blågrönt som jag hade tänkt mig. Men tack ändå!

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...