04 december 2008

Viva la Diva greens

Hello alla! I morse slog det mig att jag ju faktiskt köpte några Viva la Diva skuggor tidigare i höstas, som jag knappt använt, så det fick bli två av de gröna som jag köpte. De dagar jag är i skolan har jag alltid svart på mig eftersom vi som är personal har svarta t-shirts med Makeupstudion-logga på. Har man svart kan man ju i princip ha vilken färg man vill på sminket, men jag är ju total matchningsnörd... så det blir ju ofta åt grå/svart hållet. Idag avvek jag från min lilla regel och tog grönt, uhhhh modigt! Jag är ju en ombytling person när det gäller färger... så jag tröttnar ju på att ofta ha samma färger, alltså inget svart idag trots svart t-shirt.





Highlighter: Satin från MUS.
Den ljusa gröna: 562 Pistage från VLD
Den mörka gröna: 610 Dark Green

Mascaran är den från I.D. som jag fick häromdagen, den med pinnen till borste... jag kämpar vidare med den. Det kommer väldigt mycket mascaraklet, och jag är osäker om det bara är att den är ny, det blir ju väldigt klumpigt på fransarna då. Får se om det blir bättre när man använt den ett tag.




Ohh, på vägen mellan skolan och jobbet hann jag springa in på Åhléns och shoppa lite. Från IsaDoras Dazzling Diamonds Holiday Make-Up hittade jag en glittergel som är tänkt att pensla på ögonfransarna, ser väldigt coolt ut på promotionbilden... får se om det blir lika coolt på mig;-)! Sen köpte jag även en eyeliner penna. Jag har länge tyckt att de eyeliners jag har hemma inte är tillräckligt svarta... de vill gärna gråna lite när de torkar och har man en mörk skugga under så är det svårt att få dem att synas, särskilt vingen. Ska testa den nya i morgon, hoppas den är svartare.






IsaDora Lash Diamonds och Fine Liner Eye Stylo 01 Carbon Black.


På min tumme ser ni ett svart glitterlack från MUS, Nightmare. Finns inte i deras sortiment längre.

Nu tänker jag ta och bädda ner min förkylda lekamen om jag ska orka upp i morgon. Konstigt hur snabbt man kan bli sämre... från ingenting så har det krupit på mig under dagen, har nyst en miljon gånger idag, och min näsa har svällt igen totalt, så nu sitter jag här och flämtar som en fisk på torra land ;-)... Lite nässpray och en alvedon och sen kudden.


Ta hand om er!
Sminka lugnt!

5 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Vilken underbar grön färg! (Jag är också grön idag hi hi babmoo och amazon från MUS) Nä det är verkligen fördelen med att vara klädd i svart vilket jag är ofta. Det är bara att rocka loss bland färgerna.
Hoppas att du kryar på dig och att du inte behöver få en megaförkylning lagom till helgen. Kram

Anonym sa...

Härliga färger ihop...

Sminkan sa...

Den mörkgröna från VlD är en favorit i min samling!

Ett skäl till min, oftast, helsvarta klädsel är just att jag vill kunna ha alla färger på naglar och ögonskuggor. ;D

Bitte sa...

Snyggt! Jag gillar dessa gröna från VLD

marinamake sa...

Fru Choklad Två själar samma tanke ;-) ! Jodå, megaförkylningen är här... har legat däckad hela helgen ;-(

Inthemake! Yes, I know!

Sminkan! Jaa det är ju smart att ta till svart klädsel har också ofta det, men jag är ju en ombytlig person, vill gärna också ha färgstarka kläder med matchande smink... du vet, lila, turkost osv .

Sminkjante! Det är klart du gillar grönt ;-) det vet vi ju! Otroligt härlig färg är det!

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...